תא"ל יצחק בן דב 1976-1972

תא"ל בן דב הוא ללא ספק אחד מקציני החיל בעלי השירות המגוון ביותר ששיאו היה במלחמת יום הכיפורים בה שימש כקהנ"ר. ב-1950 התגייס למחזור הראשון של התורה האקדמית ולמד הנדסת בניין בטכניון. תחום ההתמחות העיקרי שלו אותו ניצל בהמשך היה בניית שדות תעופה. במהלך מבצע קדש הוא נשלח כקצין צעיר למעבר התעלה בסיני שם נאלץ להכשיר בדחיפות מסלול נחיתה לפינוי הנפגעים בקרב על המיתלה. ב-1963 הושאל בן דב לחיל האויר האתיופי שם שימש כקצין הבינוי של חיל האויר השיראלי: "זו הייתה אחת התקופות המעניינות ביותר. הקמתי הרבה שדות תעופה של החיל ושיפצתי אחרים, בין שדות התעופה היו רפידים וחצרים. השיא היה הקמת שדה התעופה עציון בסיני מהחדישים בעולם ".
עם סיום תפקידו בחיל האויר תיכנן בן דב להשתחרר מצה"ל הוא שוכנע להשאר ולאחר שהובטח לו כי ימונה לקהנ"ר. ואכן כעבור מספר חודשים הוא מונה לקהנ"ר. בלילו הראשון כקהנ"ר לא הצליח בן דב לישון: "הדבר שהדאיג אותי מאוד היה צליחת התעלה במקרה של מלחמה. הצפי היה שבשנת 1975 עלולה לפרוץ מלחמה וצריך להכין אמצעים לצליחת התעלה. דמיינתי את מאות החיילים חוצים את התעלה במלחמה ומקלעים קוטלים אותם". מלחמת יום כיפור תפסה אותו דווקא בברזיל בן דב היה בכנס קציני הנדסה שנערך בברזיל ובילה את יום הכיפורים בבית מלון. שעות ספורות אחר כך הוא היה כבר בשדה התעופה בדרך ארצה וכעבור יממה הוא הגיע היישר לזירת סיני.
"פיקדתי על כוחות שהובילו את גשר הגלילים לתעלה. נאלצנו לנסוע לאט כדי לא לעלות על גופות של חיילים הרוגים, המראה היה קשה. תוך כדי לחימה הקמתי את אגד הצליחה, הגענו למה שכונה "החצר" שם הותקפנו בארטילריה רצחנית ע"י המצרים. לבסוף הצלחנו לארגן את המערך לצליחה. זה היה אחד המבצעים המורכבים והמסובכים בתולדות חיל ההנדסה".
עם סיומה של המלחמה התפנה בן דב לשקם את חיל ההנדסה ולבנות מסגרות ארגוניות חדשות זאת בעיקר כלקח מהמלחמה.
"הכנתי את החיל למחמה הבאה" אמר בן דב.
ב- 1976 פשט בן דב את המדים הוא הצטרף לשור ושימש כנציג של החברה באפריקה ובדרום אמריקה. הוא שב ונסה להשתלב בפרוייקט נתב"ג 2000 ובהקמת רכבת פרברים.
את אשתו הכיר בגדוד אסף של חיל ההנדסה שם שימשה כקצינה. "אנחנו הזוג הראשון שהכיר בגדוד והתחתן".