תא"ל איתן לידור 1995-1992

ביום בו התגייס תא"ל איתן לידור, הקהנ"ר ה-12 של צה"ל לשירות סדיר ב-1969, היה מספרם של אלו שביקשו לשרת בחיל ההנדסה קטן. כולם ביקשו צנחנים, גולני וטייס. ביום בו השתחרר תא"ל לידור לאחר 25 שנות שירות בצה"ל, הראו הנתונים כי מספרם של המבקשים להגיע לחיל ההנדסה זהה למבקשים להתגייס לגולני וגדול בהרבה מאלה שביקשו להגיע לגבעתי ולשריון: "ועל כך אני גאה".
תא"ל לידור לא חלם לשרת בחיל ההנדסה אך את שירותו הוא סיים לדבריו בגאווה רבה.
במלחמת יום כיפור הוא שימש כקצין הנדסה של גדוד בפיקוד מרכז. בתום המלחמה החליט לידור להשתחרר מצה"ל. הוא השתחרר בשנת 1975 אך כעבור שנתיים חזר לצבא.
במלחמת שלום הגליל הוא נלחם כמג"ד המחץ. "זו היתה מלחמה שתרמה רבות לחיל הנדסה. חיילי ההנדסה ביצעו את עבודות ההנדסה ובמקביל השתלבו בכוחות הלוחמים והסתערו על האויב. חלק מהקרבות הוכרעו בעקבות הסיוע ההנדסי שנתנו לכוחם הלוחמים".
בתום המלחמה הוא יצא להשתלמות בצבא ארה"ב ומשם חזר היישר למפח"ש שהתגבש באותם ימים. אחר כך מונה לידור למפקד בהל"צ וכעבור זמן מה מצא את עצמו עם כוחות העוסקים בהתרוצצות אחרי פלשתנים שהשליכו אבנים במסגרת האינתיפאדה שפרצה.
"מצאנו את עצמנו עסוקים בבטחון שוטף במקום לעסוק בהדרכה. פעלנו באזור הגדה עד שהוקמה אוגדת עי"וש שהורידה מאיתנו את הלחץ ואפשרה לנו לחזור להדרכת הכוחות" אומר לידור.
לאחר הפיקוד על בהל"צ יצא לידור ללימודים במב"ל ובהמשך מונה לתפקיד בכיר בבסיס צאלים. בשנת 1992 הוא מונה לקהנ"ר: "לא המצאתי בתפקידי את הגלגל, הרעיון היה להמשיך את התנופה של החיל. בתקופתי הייתה הרבה פעילות בדרום לבנון. במהלך התקופה בה שירתתי כקהנ"ר, חיל ההנדסה היה קטן מדי ועמוס מדי במשימות לטעמי ולא ניתן היה לתת תשובות לדרישות הרבות של הצבא. הצלחתי להקים גדוד ולקלוט את הפומו"ת. הצלחנו להשלים את הגדודים והצלחנו להעביר את בה"ד 14 לצוקי עובדה. במקביל עסקנו בשיפור התדמית של חיל הנדסה, שזה דבר חשוב ביותר. כולנו נולדנו לצבא שבו החי"ר כבש והחי"ר לחם. הייתה לנו תדמית לא טובה. היום אנו עומדים באותה שורה ובגאווה עם החי"ר".
לאחר שחרורו מצה"ל ב-1996 ניסה תא"ל לידור להשתלב בפרויקט, שאמו הובילה הנסיכה הבריטית המנוחה דיאנה, לפירוק מוקשים נגד אדם ברחבי העולם. "הייתי נאיבי חשבתי שהעסק הזה ירוץ, אבל זה לא הלך".
לפני כשנתיים וחצי הוא מונה למנהל חברה לעבודות עפר ותשתית העוסקת בין היתר בבניית נתב"ג 2000. "אני קרוב לטרקטורים ולכלים הכבדים, אני אוהב את זה. זה נותן לי הרבה סיפוק." אומר לידור.